Ekonomi

Türkiye’de sosyal medya kullanıcı sayısı 58,5 milyona ulaştı

Investing.com – Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’deki sosyal medya kullanıcılarının sayısının 58,5 milyona ulaştığını açıkladı. Bakan Uraloğlu, kullanıcıların sosyal medya platformlarında günde ortalama 2 saat 43 dakika zaman geçirdiğini belirtti. We are Social ve Meltwater tarafından hazırlanan Dijital 2025 Türkiye Raporu verilerini paylaşan Uraloğlu, Türkiye’de toplam internet kullanıcı sayısının ise 77,3 milyon olduğunu ifade etti.

Raporda yer alan verilere göre, sosyal medya kullanıcı sayısı son bir yılda %1,7 oranında arttı. Toplam sosyal medya kullanıcıları içinde kadınların oranı %46,6’yı oluştururken, erkek kullanıcıların oranı ise %53,4 olarak kayıtlara geçti. İnternet kullanıcıları günde ortalama 7 saat 13 dakikayı internette geçirirken, bunun yaklaşık 3 saati sosyal medya platformlarına ayrılıyor.

Aylık ortalama 7,6 platform kullanılıyor

Sosyal medya kullanımında bireylerin, ayda ortalama 7,6 farklı sosyal medya platformunu kullandıkları belirlendi. Kullanıcıların sosyal medya platformlarını en çok haber takibi, sosyal çevre ile iletişim kurma ve boş zaman değerlendirme amacıyla tercih ettikleri bildirildi. Ayrıca, sosyal medya kullanıcıları en çok yakın çevreleri olan arkadaşlar, aile bireyleri ve tanıdıkları takip ediyor.

Bu takip edilen kişi ve grupları, kullanıcıların daha önce alışveriş yaptığı markalar ile ileride ürün veya hizmet almak istediği markaların hesapları izliyor. Bakan Uraloğlu, sosyal medya platformlarının hem bireysel hem de ticari ilişkilerin merkezi haline geldiğine işaret etti.

Instagram en popüler platform

Türkiye’de en çok kullanıcıya sahip sosyal medya platformu Instagram oldu. Bakan Uraloğlu’nun verdiği bilgilere göre, Instagram kullanan kişi sayısı 58,4 milyona yükseldi. Instagram’ı 57,5 milyon ile YouTube, 40,2 milyon ile TikTok takip ediyor. Facebook’un kullanıcı sayısı 34,8 milyon olurken, X isimli platformu kullananların sayısı ise 19,7 milyon olarak kaydedildi.

2024 yılı verileri dikkate alındığında, Instagram’ın kullanıcı sayısı %8,5 artarken, TikTok’un kullanıcı kitlesi %2,9 oranında büyüdü. Facebook’taki artış ise %1,3 olurken, X platformundaki büyüme %1 ile sınırlı kaldı. YouTube platformunda ise önceki yıla kıyasla kullanıcı sayısında herhangi bir yüzdesel değişiklik tespit edilmedi.

Instagram’da ayda ortalama 32 saat geçiriliyor

Sosyal medya kullanıcılarının platformlara ayırdığı süreler de dikkat çekiyor. Bakan Uraloğlu’nun açıkladığı verilere göre, internet kullanıcıları en çok zamanı Instagram’da geçiriyor. Ayda ortalama 32 saat 36 dakika boyunca Instagram kullanılan Türkiye’de, TikTok’ta geçirilen ortalama süre 26 saat 26 dakika olarak açıklandı.

YouTube’un ortalama kullanım süresi ayda 23 saat 31 dakika olurken, Facebook’ta bu süre 9 saat 45 dakika olarak belirlendi. X platformundaki ortalama aylık kullanım süresi ise sadece 5 saat 4 dakikada kaldı. Veriler, sosyal medya platformlarına ayrılan bireysel zamanların dağılımını detaylı şekilde ortaya koydu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu