İş

“Finans sektörüne ilgi fintech’lere yöneliyor”

Finansal teknolojiler alanında faaliyet gösteren Sipay’in Kurucusu Nezih Sipahioğlu, Sipay’in verdiği hizmetlerde bankalarla rekabet etmediğini belirterek, “Türkiye’de zaten çok iyi hizmet veren birçok banka var. Bankaların sunduğu hizmetler ile sunabileceğimiz çözümleri birleştirerek müşterilerimizin finansal ihtiyaçlarını tek noktadan karşılamak ana odak noktamız.”
Finansal teknoloji sektörünün dünya çapındaki prestijli yayınlarından biri olan PYMNTS.com’a konuşan Sipahioğlu, işletmelerin sanal POS kullanırken birçok bankayla anlaşma yaptığını, bunun zaman aldığını ve karlılıklarını etkileyebileceğini belirtti. Sipahioğlu, “İşletmeler 15 farklı banka ile görüşmek yerine bize gelerek online ve offline ödemelerini hızlı bir şekilde yapabilirler” diyen Sipahioğlu, finans kuruluşları ile işbirliklerini güçlendirmeye öncelik verdiklerini sözlerine ekledi.

Sipahioğlu, ödeme ağ geçidi hizmetine ek olarak Sipay’in dijital cüzdan çözümü ile mikro kredi başvurularını kolaylaştırdıklarını belirterek, “Bu ürün daha çok bir platform pazar yeri niteliğinde. Buradan dilediğiniz bankayı seçip kredi başvurusunda bulunabilirsiniz.
Sipahioğlu, şirketlerin sadakat programlarını müşterilerine hızlı bir şekilde sunacak Sanal POS, dijital cüzdan ve Walletgate gibi ürünleri hayata geçiren Sipay’in hem kurumlar arası (B2B) hem de doğrudan son kullanıcıya (B2C) ve bu geniş iş portföyü ile kurumdan son kullanıcıya (B2B2C) kadar. çok makale stratejisi ile iş modellerinin çeşitlendirildiğini ve Türkiye’de bu analizlerin tek çatı altında yapıldığını ifade etmektedir. altındaTahsilat yapan tek firma olduklarını kaydetti.
‘Bankalara karşı değiliz’
Söz konusu röportajda bankalar ve fintech kurumları arasındaki rekabetin önemine de değinen Sipahioğlu, “Biz bankaların karşısında değiliz. Sunduğumuz hizmetlerle bankaların müşteri sayısını artırmalarına yardımcı oluyoruz.” Türkiye ödeme hizmetleri pazarında yüzde 10’luk bir paya sahip olduklarını belirten Sipahioğlu, aylık işlem hacimlerinin 200 milyon dolar olduğunu belirterek, Sipay’in sunduğu beyaz etiketli hizmetler ile 1 milyon kullanıcıya ve 100 bin Sipay markalı müşteriye ulaştığını sözlerine ekledi.
‘Hedef İngiltere ve Avrupa pazarları’
Sipay’in bundan sonraki adımının İngiltere ve Avrupa pazarlarına açılmak olduğunu belirten Sipahioğlu, “Tek bir finans sağlayıcıya bağlı klasik bir süper uygulama değil, birden çok bankanın entegre olduğu bir süper uygulama olacağız.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu